Виховні заходи

ІМЕНИННА МАНДРІВКА


Сценарій виховного заходу з учнями 2 класу


Мета:  розширити уявлення дітей про святкування днів народження в інших країнах світу, розвивати пізнавальні інтереси учнів, виховувати повагу до традицій народів світу.

Хід гри

Слайд 1 – Заставка вітальна листівка «Зі святом»


Учитель:          На Землі є особливе свято, на нього чекають усi — i дорослi i дiти. Тому, що саме в цей день ми стаємо на рік дорослішими, нам дарують подарунки, і цілий день ми світимося від щастя, як палаюча в небі зірка. Як ви думаєте, діти, що це за свято?  (Це свято — День народження.)

       Ми зібралися з вами, щоб відсвяткувати незвичайне свято – день народження нашої родини, бо кожен з вас святкує свій день народження в різні пори року, в різні дати і зібратися разом, щоб відсвяткувати ці події дуже важко. Ось я і вирішила, що  сьогодні ми всі разом зберемося і поговоримо про це чудове свято.

       У день народження кожен з нас очікує отримати квіти, подарунки і чекає дзвінків від всіх друзів із щирими словами привітань. А з чого почалося святкування цього особливого дня і де саме?

Слайд 2-3 – «З Днем народження»

        Святкування дня народження веде свій початок ще з далеких часів, коли люди щиро вірили в те, що саме в день свого народження людина стає особливо беззахисною перед злими духами і підступами ворогів, душа людини дуже вразлива для різних чаклунських чар і заклинань.. Тому в цей день було прийнято оточувати себе друзями і родичами і шумно справляти свято, щоб іменинника оточувала лише позитивна енергія. Друзі та рідні обсипали його добрими побажаннями і поцілунками, підносили подарунки, всіляко розхвалювали іменинника, що й ставало перешкодою для злих сил.

Слайд 4 - Німеччина  

  

  Першими святкувати дитячі дні народження почали німці. У них існувала традиція, за якою маленького іменинника потрібно розбудити на світанку і подарувати йому торт. Свічок на ньому має бути стільки, скільки років імениннику і якщо дитина, попередньо загадавши бажання, задує всі свічки з першого разу, то бажання її обов’язково збудеться. Цей ритуал поширився по всьому світу, і є незамінним атрибутом дитячих днів народжень у багатьох країнах.

Слайд 5 - Голандія


    Ми потрапили з вами в квіткову країну Голандію. В цій країні є дуже дивовижна звичка – прикрашати стілець іменинника різнокольоровими кульками і квітами. І перше наше завдання «Прикраси стілець».

Гра «Прикраси стілець»

  - Ой, як гарно вийшло. (сідає на стілець) Мені аж самій захотілося відсвяткувати свій день народження. Добре, будемо вітати один одного вітанками-кричалками… Я буду починати, і якщо вам це вітання подобається, ви кажіть «Так, так, так», а якщо вітання не подобається – кажіть «Ні, ні, ні»… Зрозуміли?

З Днем народження вітаєм!

Діти:                Так, так, так

І звичайно побажаєм!...

Виростати всім пошвидше…

Стати ширше і товстіше!...

Добре! Бути всім красивими!...

Мудрими, щасливими…

І кричливими, і драчливими…

Щоб всіх мамочки любили…

Ремінцем щоб вас лупили…

Щоб цукерками вам давали…

Чупа-чупсами годували…

Може досить всіх вітати,

нам потрібно мандрувати…

Слайд 6 – стародавній Єгипет


У стародавньому Єгипті день народження мав право відзначати тільки фараон (цар). Це було всенародне свято — День правлячого фараона. Зате день народження він робив з розмахом! Окрім всіляких напоїв і наїдків, видатні люди Єгипту запрошували на свято слуг і рабів, а також проявляли неабияку милість - випускали в цей день ув’язнених.

Слайд 7 – Африка


     Наступна зупинка – загадкова Африка.  В Африці проводять церемонію ініціації, під час якої дитина проходить ряд випробувань на витривалість, силу, витримку і стійкість, а після них проводиться екзаменаційна частина церемонії, де перевіряють знання законів, вірувань, звичаїв і танців племені. Молодих африканців тішить те, що така церемонія проводиться тільки раз у житті. В Північній Африці день народження святкують лише двічі за все життя. Перший раз під час народження, а другий у 52 роки. Це число пов'язано з релігією. 52 роки – це вік пророка Магомеда.

      В племені галла день народження святкують лише раз у 8 років, а в племені кукуйо – один раз в 13 років. Але всі мешканці Африки під час святкування виконують ритуальні танці.

Молодих африканців тішить те, що така церемонія проводиться тільки раз у житті, а День народження в деяких племенах святкують лише раз на 8-13 років.

Слайд 8 – Японія


        Ми потрапили з вами в дивовижку країну Японію, а дивовижна вона тим, що тут зовсім не святкують днів народження, хоча живуть і працюють в ній дуже розумні люди. Японці не вважають, що в день народження потрібно вітати народжену людину, тому японці вітають і дарують подарунки батькам іменинника. Взагалі, діти в Японії можуть відсвяткувати власний день народження лише коли їм виповнюється три роки, п'ять років і останній урочистий день народження - у сім років. Причому їх святкування відбувається зовсім не в ту дату, в яку народилася дитина. 

Слайд 9 – Канада


         У Канаді існує традиція влаштовувати "засідки" на іменинників. Досить оригінальні канадці змащують малюкам-іменинникам кінчик носа маргарином або маслом, нібито для того, щоб невдачі зісковзували з його носа, а після цього легенько вдаряють його в груди на один раз більше, ніж йому виповнилося років.

Гра «Засідка»

Учитель:     Давайте і ми пограємо в засаду, хто в грі буде неуважний, тому і будемо мастити ніс маслом.

     Правила гри дуже прості всі танцюють як я, а як тільки я піднесу руку ось так (прикладує до лоба, нібито когось шукає), ви повинні швиденько присісти, хто не сів – ніс намазаний…

Слайд 10 – Куба


          На Кубі під час святкування дня народження існує традиція – цілий день співати вітальні пісні. Ось і ми зараз з вами заспіваємо вітальну пісню…

                        «Пусть бегут…»        

Гра «Цікава пісня»

- Ні, не так, це совсім не цікаво, ось зараз ми заспіваємо по іншому, по тваринному. Ця половинка залу буде співати, як кішечки виспівуючи пісню словом «Няу», а ця половина словом «Мур». Спробуємо ?

Слайд 11 – Ірландія


        В Ірландії існує стара традиція перевертати іменинника догори ногами і бити об підлогу - по одному разу за кожен прожитий рік і ще раз - на щастя. (У деяких країнах за таку традицію могли б і дитину відібрати).

Слайд 12 – Ямайка


         На Ямайці в знак того, що іменинник став дорослішим, його друзі вважають своїм обов'язком обсипати його "пилом", роль якої за традицією виконує мука. Зробити це можна або напавши із засідки, або знайшовши момент в розпал святкування дня народження.

Слайд 13 – Індія


      В Індії батьки обдаровують дитину шоколадом, і якщо вона йде в школу, то такого подарунка має вистачити на цілий клас. До речі, це традиція прижилася і в нас.

Слайд 14 – Гвіана


      Ми зупинилися в екзотичній країні Гвиані, де існує традиція – іменинник повинен мати дуже незвичайний вигляд. Тож спробуємо і ми виконати цю традицію.  Для цього запрошуємо двох учасників. Отримайте  мішки, в яких знаходяться різні речі. В ці речі діти повинні, поки лунає музика, одягнути «іменинника».

Гра «Цікавий мішок»

-          Тепер і у нас є гвіанські іменинники.

Слайд 15 – Китай


       За китайською традицією в день народження покладається з'їсти тарілку довгих макаронних виробів. Хитрість полягає в тому, що потрібно втягнути в себе якомога довший шматок, не відкушуючи. Чим довше макаронина - тим довше життя.

Слайд 16 – Бразилія


    Найнещасливіша частина тіла у бразильських іменинників — вуха. Скільки років прожив іменинник на світі  — стільки разів йому і відтянуть багатостраждальну частину тіла. На сучасному етапі такий ритуал проводять у багатьох країнах і переважно по відношенню до дітей, напевно, просто шкодуючи дорослих.

    Але при цьому найголовнішім атрибутом веселого  настрою в країні карнавалів – є танці.

Слайд 17Мексика


     У Мексиці жоден день народження не обходиться без Піньята - порожнистої іграшки з пап'є-маше або паперу у формі тварини, яку наповнюють солодощами. Завдання іменинника - з зав'язаними очима розбити іграшку і зібрати цукерки.

Слайд 18Корея


      У Кореї особливо важливим вважається перший день народження. У цей день малюка садять за стіл, на якому викладено кілька предметів. Вважається, що з тим предметом, який він вибере, буде пов'язане його подальше життя, наприклад, професія.

Слайд 19Англія


       В Англії винуватця торжества беруть за руки, ноги, підкидаючи стільки разів, скільки років йому виповнилося, плюс ще один раз для везіння навіть можуть кинути на підлогу. Якщо ж мешканець Англії доживе до 80, 90 і 100 років, то він (або вона) отримає листівку з привітаннями від королеви.

Слайд 20 – Ізраїль


       В Ізраїлі є схожа традиція: іменинника садять у велике крісло і піднімають енну кількість разів, а також ще разок — на успіх. Подібний ритуал відганяє злих духів.

Слайд 21 – Великобританія


       До речі, Великобританія дуже багата на різні ритуали, що стосуються Дня народження. Там існує ще одна весела традиція - в святковому торті іменинник може знайти маленький сюрприз, наприклад, монету, і це значить, що він буде багатим. 

       У величній країні Великобританії, в день народження імениннику пророкують долю на наступний рік.   Ну, що погадаємо?

Гра «Жартівливе гадання»

(у шапку кладуть жартівливі побажання, діти навмання їх витягають і зачитують)

Слайд 22 – В'єтнам


         Ви б не отримали особливої радості від святкування дня народження у В'єтнамі - там його відзначають всі в один день - в день нового року, а індивідуальні святкування не прийняті.

Слайд 23 – Україна


        Ось ми і повернулися знову на Батьківщину. Одна з найпоширеніших традицій у нас - смикати іменинника за вуха. Багато хто цього не любить, проте перестали б на це ображатися, якщо б дізналися про більш ранній звичай України. Чи знаєте ви, що в  далекі часи в нашій країні існувала традиція  виводити іменинника на межу і легенько лупцювати його ріменцем, стільки разів, скільки йому виповнювалося років, щоб не забував рідної землі.

Учитель:          

    Звичайно, кожному імениннику гості співають вітальну пісеньку, і сьогодні ми всі разом заспіваємо таку вітальну пісеньку, в якій всі дівчата  будуть співати «Ось такої ширини», а хлопчики  «Ось такої вишини».

Слайд 24Коровай…


Пісня «Коровай»

        А за славнозвісний гімн дня народження «Happy birthday to you» нам слід дякувати сестрам-вчителькам із Кентуккі (США). Адже вони у 1893 році склали пісню, якою вітали іменинників із днем народження. На сьогодні, як свідчить Книга рекордів Гіннеса, -  це найпопулярніша пісня у світі!

Учитель:  Зараз обов'язовим атрибутом на святкуванні дня народження є іменинний торт. А чи хочете ви його спекти ?

Слайд 25 – Торт


    Той, до кого я підійду в танці і подам руку, встає і танцює зі мною, в свою чергу він подає руку іншому і так зробимо великий ланцюжок. Поїхали…

Гра «Торт» (танцюючий ланцюжок скручується в торт)

   Але, що за день народження без подарунків. Тримайте  маленькі подаруночки на память.

Пісня «День народження»  


Виконує Катрін Білошицька, лауреат всеукраїнських та міжнародних фестивалів дитячої пісні: Музичні барви, Музична парасолька (м. Вінниця), Арт Преміум (м. Київ), переможець Міні-Міс Вінниця 2012




ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ КОРИСНИХ ЗВИЧОК


Виховна година


Мета: поглибити знання учнів про корисні та шкідливі звички; перелічити звички, що зміцнюють здоров’я; сприяти аналізу своїх звичок  учнями, виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.


Доброго здоров’я, доброго вам дня.Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,Хай сміється мирне небо і дивує світ.А земля нехай дарує нам барвистий цвіт,Бо здоров’я, любі, в світі головне.А здорових і веселих щастя не мине!


-                     Сьогодні ми з вами завітаємо до казкової Країни корисних звичок. Поміркуйте над питанням Що таке звичка?.
Звичка – це те, що ти робиш постійно.


                         Які бувають звички?
Корисні звички характерні для здорового способу життя. Вони не шкодять здоровю. Їх так називають тому, що вони приносять людям користь.Важливими звичками, які сприяють зміцненню здоров'я дівчат і хлопців, є пунктуальність, охайність, ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни.Вичищені звечора черевики, вчасний телефонний дзвінок, ранкова зарядка, виконане прохання батька чи матері - теж початок формування корисних звичок. Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися не дратуватися через прикрі дрібниці, радувати рідних і друзів, добре вчитися, зберігати здоров'я.


Шкідливі звички завдають людині шкоди. Деякі з них можуть призвести до виникнення залежності (хвороби).
Шкідливими звичками є неорганізованість, брехливість, переїдання, куріння, вживання алкоголю, наркотиків і токсичних речовин, азартні ігри. Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров'я. Шкідливі звички поволі знищують захисні сили організму й навіть можуть призвести до серйозних захворювань. Здавалося б, дрібниця - викинута порожня пляшка біля урни, вчасно не повернута другові книжка, маленька брехня батькам. Та непомітно такі вчинки стають звичками. На жаль, шкідливими. Адже неохайність, безвідповідальність, нечесність характеризують людину, на яку не можна покластися в житті. Ніхто не хоче мати безвідповідального, нечесного, неохайного друга.Приклади шкідливих звичок: облизую пальці, гризу нігті, сьорбаю, коли їм, кидаю сміття, сварюся, не реагую на зауваження, б'юсь, не допомагаю вдома, лінуюся прибирати, багато сиджу за комп'ютером, телевізором, пізно лягаю, не буваю на вулиці, не люблю митися і прати білизну, їм багато солодкого, не роблю гімнастику, пробував курити тощо.


І перша наша зупинка – місто ЗСЖ

В цьому місті живуть тільки здорові люди, які завжди підтримують здоровий спосіб життя.

-                     Діти, а що таке ЗСЖ?
-                     Правильно.  Здоров'я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. І тут нам допомагають корисні звички.

Гра «Так чи ні»1. Чи згодні ви, що зарядка  - запорука  бадьорості та здоров’я? (так)2. Чи згодні ви, що  жуйка зберігає зуби і навіть може замінити зубну пасту? (ні)3. Чи згодні ви, що загартовування повинне бути регулярним, без пропуску днів? (так)4. Чи згодні ви, що хокей, лижі, фігурне катання – літні види спорту? (ні)5. Чи згодні ви, що не можна гладити незнайомих собак, кішок? (так)6. Чи згодні ви, що із липи можна зробити чай та мед? (так)7. Чи згодні ви, що сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі? (так)

ІІ. Зупинка «Корисно-шкідливо»


Учитель називає звички, учні сигналізують оплесками: один раз – корисно, три рази – шкідливо.* Виконувати ранкову гімнастику;* Дотримуватись режиму дня;* Гризти нігті;* Довго дивитися телевізор;* Вживати алкоголь;* Правильно харчуватися;* Кидати на підлогу сміття.* Спілкуватися з людьми;* Говорити неправду.* Відпочивати на свіжому повітрі* Спати з відчиненою кватиркою.* Охайність, чесність, увічливість.
* Плямкати та сьорбати під час їжі.
* Облизувати пальці.


 ІІІ. - Попереду «Пожежна служба». 

Всі жителі  країни постійно навчаються і ніколи не порушують правил  пожежної безпеки…1.     Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке прискорює горіння).2. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).
3. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).4. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, вбиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою).5. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).6. Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).7. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 1-01. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).


ІV. -  А що ще є в Країні корисних звичок? 

Ну, наприклад, в цій країні ніхто і ніколи не порушує правила дорожнього руху… А чи може хто мені зараз сказати як треба переходити дорогу?
Я вам буду показувати знаки, а ви мені говоритимете що вони позначають. Домовились?                           V. Тепер вас чекає наступна зупинка у Країні корисних звичок – «Невідома доріжка»як себе вести з незнайомими людьми.Турнір «Бережи себе»1. Надворі до тебе підійшов незнайомець і сказав, що твоя мама прислала його за тобою . Як ти вчиниш?2. Якщо незнайомий чоловік взяв тебе за руки і намагається затягти тебе з собою в автівку, що ти будеш робити?3. Ти вдома один. У двері подзвонили, сказали, що електрик. Що ти робитимеш?


VІ. Рольова гра


Показати пантомімою звички, які ще не були названі сьогодні (назви окремої звички, яку потрібно зобразити, група отримує від учителя).Діти готуються, а потім показують однокласникам пантоміму.Однокласники повинні вгадати, яку саме звичку зображують їхні товариші.·                          Паління.
·                          Вживання алкоголю.
·                          Миття рук перед їжею.
·                          Лускання насіння.
·                          Компютерні ігри.
·                          Довге сидіння перед телевізором.
·                       Чистити зуби, регулярно митися під душем.
·                          Робити вранішню гімнастику.


VІІ. «Лото-здоров’я»


У чарівному мішечку знаходяться кульки з номерами. Учні по черзі виймають кульку з номером, якому відповідає питання, на яке гравець повинен дати відповідь.
1.                             Вибери з переліку продуктів тільки ті, які можуть нашкодити здоров’ю: сметана, яблука, огірки, пепсі-кола, хліб, молоко, чіпси.
2.                             Який телефонний номер потрібно набрати у разі виникнення пожежі? (101).3.                             Що треба робити, щоб не хворіти, легше і швидше переносити зміни погоди? (Загартовуватися).4.                             Кого називають «пасивним курцем»? (Людину, яка вдихає тютюновий дим, але сама не курить).
5.                             Вибери з переліку людських звичок ті, які корисні для здоров’я: загартовування, куріння, чищення зубів, гризти нігті, ввічливість, говорити неправду.
6.                             Куди потрібно звертатись і який телефонний номер потрібно набирати, у разі виявлення крадіжки? (У міліцію, 102).
7.                             Яка невиліковна хвороба передається через кров, спричиняється вірусом імунодефіциту, який ослаблює організм? (СНІД).
8.                             Яке приміщення у будинку є найнебезпечнішим? Чому? (Кухня, адже в ній містяться різні електроприлади, газова плита).
9.                             Його слід дотримуватись усім дітям. (Режим дня).10.                        Речовини, необхідні для здоров’я, які ми отримуємо з їжею. (Вітаміни).


VІІІ.  « Розгадай кросворд»


Учні по черзі виходять до дошки, слухають питання, дають відповідь і записують її у клітинки кросворду.
Питання до кросворду
 1.   Місце, до якого ми звертаємося, коли захворіли? (Лікарня).2.  Всім перехожим я моргаю, щоб пильно глянули на мене.
     Очей же я аж троє маю: червоне, жовте і зелене. (Світлофор).3.   Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш. (Повітря).4.   Поведінка, спосіб життя, який став звичним, постійним. (Звичка).5.  Я біла і тендітна, зелені маю коси.
     І навесні п’ють люди мої цілющі сльози. (Береза).6. Ним треба займатися, щоб стати сильним, здоровим, витривалим, мати гарну статуру? (Спорт).7. Дерев’яні хлопці у малій коробці
      Полягали спати. Не треба чіпати!      Бо вони, як граються, то вогнем займаються. (Сірники).8.       Ходять туди діти часто
      Споживати їжу вчасно.      Це не клас і не читальня.      Смачно пахне у ……. (Їдальні).


ІХ. Інтерактивна гра „Квітка-семицвітка. (на дошці зображено серединку квіточки) 


Нам потрібно прикрасити її  пелюстками. На пелюстках написано те, на що не шкода витрачати свій
Нам потрібно прикрасити її  пелюстками. На пелюстках написано те, на що не шкода витрачати свій Нам потрібно прикрасити її  пелюстками. На пелюстках написано те, на що не шкода витрачати свій час (ранкова гімнастика, ігри, заняття спортом, догляд за власним одягом і взуттям, дотримання режиму дня і т.д.). Причеплюючи  пелюстку необхідно довести свою думку за допомогою слів: „Я вважаю, що...” (Учні підходять до столу, беруть пелюстки і прикріплюють на дошці) Корисні звички. Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим.
Шкідливі звички. Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду,  бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.
Щоб міцне здоров’я мати,Треба дуже добре знатиДітям правила простіТа за змістом — золоті.Щоб нічого не болілоПолюбити треба мило!
Часто й чисто руки митиТа в охайному ходити.Щоб здорові зуби мати,Слід про них щоденно дбати,Чистить, ротик полоскати,А твердого не кусати.Овочі та фрукти мити,Щоб ніколи не хворіти,Бо мікроби щохвилини
Так і линуть до людини.Та й волосся причесати,Щоб красивий вигляд мати.А в кишені кожну днину —Носову носи хустину!Є ще слово невеличке.І приємно так звучить.Це хороше слово – звичка,Нам без звичок не прожить.Є погані звички й гарні,Хай погані йдуть від нас!А хороші звички, славні,Набувайте, в добрий час!- У лісі росте маленька травичка, яка має маленькі корінці. Більша травичка має міцніше коріння, кущі ще міцніші, дерево має великі корені. Корінь — це звичка. Яку рослину легше вирвати? (Маленьку травичку)
- Правильно. Маленькі корінці — маленькі звички, їх легко позбутися. Позбутися важко «закоренілих» звичок, тобто великих коренів.Змінити звичку нелегко, але можливо. Для цього треба:1.                Усвідомити, яку звичку хочеш змінити.
2.                Психологічно налаштуватися на зміни.
3.                Скласти план змін.
4.                Наполегливо відпрацьовувати необхідні уміння.
5.                Заохочувати себе за досягнуті успіхи.
Психологічно налаштуватися на зміни тобі допоможе така вправа:1.                Сядь зручно. Заплющ очі й уяви перед собою білий екран.
2.                 Висвітли на цьому екрані зображення того, що ти звик робити.
3.                 У правому нижньому кутку екрана в маленькому віконці висвітли те, на що хочеш змінити свою звичку.
4.                 Потім різко збільши маленьке зображення на цілий екран і одночасно накажи собі: Змінись!.
5.                 Тричі повтори вправу.
Виконуй її вранці, вдень і ввечері. Памятай, що звичка формується приблизно за три місяці, тому протягом цього часу твердо утримуй визначений курс.
-                     Ось ми з вами і побували в Країні корисних звичок. Ми дізнались як живуть люди в цій країні, що потрібно робити, щоб бути здоровим, життєрадісним, веселим і щасливим. У світ людина приходить для добра – творити добро її завдання.
- Ростіть здоровими і добрими, розумними і мудрими, працьовитими і творчими,зігрівайте кожного своєю щирою усмішкою, великою любов’ю, добрим і теплим словом, мудрою порадою, бо ви прийшли у світ для добра.



Дитина має право


Виховна година


Мета: ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права та обовязки дітей; формувати правову культуру; виховувати в  учнів поважне ставлення до власної особистості, розуміння цінності особистості кожної дитини, необхідності дотримання її прав.
Обладнання: комп’ютерна презентація «Дитина має право», малюнки дітей, чарівна скринька.

Вчитель. У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки.
(Діти по черзі заглядають у скриньку. Скринька відчиняється під звуки чарівної музики).
- То що ви побачили в чарівній скриньці?
- Себе! – відповідають діти, (на дні скриньки дзеркало)
- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, якої більше на цій землі немає і ніколи не було.
Кожна людина є єдиною і унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні памятати, що всі люди на землі мають однакові права.
-         А що таке право?
Право - система обовязкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою. Це можливості людини мати певні матеріальні, культурні і духовні блага, необхідні їй для нормального життя та розвитку.
Отже, сьогодні наша виховна година присвячена правам дитини.
-         Кого називають дитиною?

Вчитель. В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали зі скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни.
В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.
У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова “дурень”. Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.
В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.
-         Які вам відомі документи про права дітей?
У 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини.
У 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини.
Згідно з Конвенцією Україна у квітні  2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.
Конституція – це Основний Закон, де записані всі права та обовязки громадян.

Перегляд презентації «Дитина має право»
-         Сьогодні ми говорили про права дитини, які записані в Конвенції. Зараз перевіримо, чи добре ви їх запамятали.

Гра «Вірю – не вірю»
1.  Усі діти мають право на любов і турботу.
2. Усі діти рівні в своїх правах.
3. Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
4. Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5. Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6. Усі діти мають право на освіту.
7. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
8. Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
9. Жодна дитина не повинна мити посуд
10. Усі діти мають право на здоров
я та медичну допомогу.
11. Діти мають право на інформацію.
12. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13. Діти мають право висловлювати свої погляди.
14. Кожна дитина має право на життя.
15. Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

Презентація малюнків «Наші права»

Гра «Хто перший» (робота в парах)
Учитель роздає картки на яких перелічені певні права й обов’язки і пропонує учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє той, хто перший виконає завдання .
Права
На життя та охорону здоров
я
На навчання
На ігри розваги відпочинок 
На користування бібліотеками відвідування пам
яток культури.
На свободу об
єднань і мирних зібрань .
На захист від роботи
, яка шкодить здоровю і розвитку .
Обов
язки
Дотримуватись правил дорожнього руху.
Берегти природу
, памятки культури .
Старанно вчитися .
Дотримуватись правил особистої гігієни .
Дотримуватись моральних норм поведінки .
Виконувати посильну хатню роботу за дорученням батьків .
Дотримуватись розкладу дня й ощадливо використовувати час.

Інтерактивна вправа

Учитель. В нас «виросло» Дерево – не просте, а чарівне. Воно може зацвісти квіточками прав дитини. Тут потрібна ваша допомога. На столах у вас є квіточки, на яких ви напишете права дітей, про які сьогодні дізнались.(Діти пишуть права дітей і прикріплюють до дерева)

Вправа «Дощ дитячих мрій»
Учитель.  Кожна дитина має не лише права, а й дитячі мрії. На краплинах, діти, напишіть свої мрії і нехай проллється весняний «дощ дитячих мрій» на «дерево ваших прав».

Казкова правова вікторина
Ситуація 1
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку)
Ситуація 2
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?
(Так)
Ситуація 3
Мауглі не вміє говорити людською мовою – лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитись з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі. Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність, шкодить фізичному та психічному здоров’ю.)
Ситуація 4
Опікун Гаррі Потера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканість житла й таємницю кореспонденції)
Ситуація 5
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев’ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажанню. Конвенція забороняє незаконне переміщення дітей за кордон)

Я маю право жити на землі.
Творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї і за честь стоять,
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вирію зустріти.
Я маю право на веселеку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом,
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває,
На соловейка спів в гаях
І на любов батьків, безмежну і безкраю.
Хоч ми малі ще школярі
Та в нас закон є і права.      
І ми навік запам’ятали.
Із декларацій слова:
Всі діти вільні і всі рівні.
І треба дружно всім нам жить
То ж ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.











Комментариев нет:

Отправить комментарий